Jenica & Perla

  • Jenica & Perla
  • Rozálie Kohoutová
  • Česká republika, Francie
  • 2014
  • 60 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si vlastní předsudky a stereotypy vůči menšinám
  2. zamyslet se nad výhodami rozmanité společnosti
  3. ujasnit si pojem životní hodnoty a jejich vazbu na rodinné a kulturní prostředí

S taneční skupinou Kesaj Čhave se probojovaly až do soutěže Slovensko má talent. Pak se ale obě romské dívky vrátily domů. Sedmnáctiletá Jenica, původem z Rumunska, v Paříži cílevědomě kráčí za snem stát se kadeřnicí a začlenit se do většinové společnosti. Její kamarádka Perla, která žije v osadě v podhůří Vysokých Tater, propadá na základní škole a ke „gádžům“ je nedůvěřivá. Svou budoucnost vidí každá jinak, při tanečním vystoupení však obě nachází to, co jim je společné. Jaké jim jejich okolí dává šance?

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Hodnoty a životní styl

Aktivita / 45 min.

Žáci:

  • ujasní si pojem životní hodnoty a jejich vazbu na rodinné a kulturní prostředí
  • porovnají žebříčky hodnot u různých osob a vyvodí jejich vliv na životní styl

Rozmanitá třída

45 min.

Žáci:

  • učí se respektovat odlišnosti druhých lidí
  • rozvíjejí schopnost empatie
  • prověří své schopnosti diskuse a argumentace na téma vlastního vnímání odlišností

Podaná ruka

90 min. (včetně projekce filmu)

Žáci:

  • uvědomují si vlastní předsudky, stereotypy
  • uvědomují si, že sami mohou pomoci
  • zamýšlí se nad výhodami rozmanité společnosti

Otázky a odpovědi

  • historie Romů
  • předsudky vůči Romům
  • aktuální sociálně-politická situace
  • mýty a fakta o Romech

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Partneři lekce