Barevný?

  • Barevný?
  • FARE
  • Velká Británie
  • 2003
  • 1 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si subjektivnost vnímání a hodnocení
  2. naučit se vysvětlit pojmy rasismus a nálepkování
  3. rozvíjet empatii, tolerantní postoje a respekt k jinakosti

Narodí se růžový, a když vyroste, tak zbělá. Na sluníčku nejdřív zčervená a pak zhnědne. Když je mu zima, je modrý, pokud mu není dobře, zezelená, a když se rozzuří, zrudne. Kdo je to? No přece běloch – ten, kdo tak rád označuje lidi jiné barvy pleti jako „barevné“!

Doporučený věk

15—21 let

Tematický okruh

Lidská práva

Téma

Rasismus

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Dobré slovo

Aktivita / 45 min.

Žáci:
  • umějí vysvětlit pojmy rasismus a nálepkování
  • si uvědomují subjektivnost vnímání hodnocení
  • rozvíjejí empatii, tolerantní postoje a respekt k jinakosti

První dojem

Aktivita / 45 min.

Žáci:
  • vědí, jak subjektivní je první dojem
  • si uvědomují, jak předsudky a předchozí zkušenosti ovlivňují vytváření prvních dojmů

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • příčiny rasismu
  • pojmy etnicita, diskriminace a xenofobie
  • nacismus a extremismus

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

  • proč je důležité pracovat s emocemi, které film v žácích vyvolal
  • základní metody reflexe: Jedno slovo, I.N.S.E.R.T., Pětilístek

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

IN IUSTICIA

Pomoc obětem násilí z nenávisti

HATE FREE CULTURE

Iniciativa lidí, kteří usilují o život bez násilí a nenávisti

Partneři lekce