Barevný?

  • Barevný?
  • FARE
  • Velká Británie
  • 2003
  • 1 min.
  • titulky
  • 12—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si subjektivnost vnímání a hodnocení
  2. naučit se vysvětlit pojmy rasismus a nálepkování
  3. rozvíjet empatii, tolerantní postoje a respekt k jinakosti

Narodí se růžový, a když vyroste, tak zbělá. Na sluníčku nejdřív zčervená a pak zhnědne. Když je mu zima, je modrý, pokud mu není dobře, zezelená, a když se rozzuří, zrudne. Kdo je to? No přece běloch – ten, kdo tak rád označuje lidi jiné barvy pleti jako „barevné“!

 Tato lekce je k dispozici i ve verzi pro výuku angličtiny.

Doporučený věk

12—21 let

Tematický okruh

Lidská práva, Přírodní vědy

Téma

Rasismus, Přírodní vědy

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Co dokáže melanin?

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • se seznámí s pojmy pigment, melanin, epidermis
  • dokáží vysvětlit důvody různého zbarvení lidské kůže
  • zamýšlejí se, zda barva kůže ovlivňuje charakteristiku člověka

První dojem

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:
  • vědí, jak subjektivní je první dojem
  • si uvědomují, jak předsudky a předchozí zkušenosti ovlivňují vytváření prvních dojmů

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • příčiny rasismu
  • pojmy etnicita, diskriminace a xenofobie
  • nacismus a extremismus

AKTUALIZOVÁNO: Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Jak pracovat s audiovizuálními materiály

  • instruktážní film
  • rady a doporučení
  • manuál
  • obecné aktivity

Doprovodné a doporučené materiály

IN IUSTITIA

Pomoc obětem násilí z nenávisti

HATE FREE CULTURE

Iniciativa lidí, kteří usilují o život bez násilí a nenávisti

Národní zpráva o monitoringu trestných činů z nenávisti

Zprávu vydala Organizace pro pomoc uprchlíkům

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce