Vstupní dotazník pro žáky
Připravili jsme pro vás Vstupní dotazník pro žáky, díky kterému můžete zjistit klima a specifika třídy a také témata, kterým by se žáci chtěli v třídnických hodinách věnovat.
Připravili jsme pro vás Vstupní dotazník pro žáky, díky kterému můžete zjistit klima a specifika třídy a také témata, kterým by se žáci chtěli v třídnických hodinách věnovat.
Stránka vznikla jako materiál v rámci projektu Jeden svět na školách v Praze - využitím dokumentárního filmu a týmových projektů ke změně klimatu školy a třídy a k posílení občanských a sociálních komptencí žáků i vyučujících (CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_068/0001444)
Odpověděli jste na některou z otázek ano? Pak vyzkoušejte naše materiály a podívejte se, co doporučují vaši kolegové a kolegyně!
Učení s filmem mi přijde skvělé hlavně proto, že vzbuzuje a vyvolává v našich žácích emoce. Filmy je zaujmou a pohnou k vyjádření vlastního názoru a odtud už je jen krůček k diskuzi. Učitel má tak jedinečnou šanci své žáky poznat, odhalit jejich skutečné vlastnosti a osobnost, často tak pochopí mnohé, co mu v kontextu běžné vyučovací rutiny unikalo. Filmy fungují jako skvělé “otvíráky” diskuze. Pokud se rozproudí, prozradí to hodně i o třídním kolektivu, můžeme sledovat a odhalovat, jak se k sobě žáci chovají, jak spolu mluví... My pak máme šanci jejich jednání usměrňovat, nastavovat jim zrcadlo. Lucie Tetivová, ZŠ Botičská, Praha 2
Chci třídnickými hodinami vytvářet prostředí, které bude předcházet problémům a vytvářet mezi dětmi takové vztahy, že problémy, které se určitě někdy objeví, bude snadnější řešit, protože bude na čem stavět. Děti totiž již budou znát a umět používat některé nástroje: naslouchání, vyjádření vlastního názoru, uvědomění si skutečnosti, že na věci se můžeme dívat odlišným pohledem a že odlišný pohled neznamená špatný. Třídnická hodina je pro mě prostor pro utváření bezpečného prostředí, otevřené komunikace a sdílení. A právě pro tyto účely je skvělé použít dokumentární film a práci s ním... Děti se učí zažívat respekt, zažívají to že jim někdo naslouchá a sami se naslouchat učí, zažívají bezpečné prostředí. Bohuslav Sedláček, ZŠ Vsetín - Rokytnice
Práce s filmem a tématy, která nabízí JSNS dlouhodobě pomáhá budovat osobnost každého žáka. Pokud se podaří nastavit díky sdílení svých pocitů, dojmů, názorů, apod. ve třídě důvěru a otevřenost a žáci se naučí vzájemně se respektovat v tom, že to má každý trochu jinak a že je to tak ok, pak se tohle dobré a zdravé klima krásně rozšíří i mimo jednu třídu, třeba i do celé školy. :-) Všechno to začíná u jednotlivce. Zuzana Paseková, Praha, Karlínská obchodní akademie
U každé lekce najdete okénko s doporučenou aktivitou pro využití filmu v třídnické hodině a zkušenosti vyučujícího z praxe.
Adéla Skálová
AV lekce a metodika, spolupráce se školami
E-mail: adela.skalova@jsns.czTel.: 606 158 704
Lekce vznikla za podpory:
Mějte své oblíbené filmy rychle po ruce
Novinkou na webu je „symbol srdíčka", který se objeví na Vašem profilu po přihlášení. Jde o funkci ukládání oblíbených lekcí ve vašem profilu. Případně si můžete dávat na seznam filmy, které chcete zhlédnout později.