Agrofert nakupuje další média

Mediální dům Mafra, patřící do koncernu Agrofert, přidá k médiím, která již vlastní (např. deníky MF DNES, Lidové noviny a Metro, web iDNES.cz, rádio Impuls, televize Óčko nebo časopis Téma) média z vydavatelství Bauer Media. Jde o druhé nejsilnější vydavatelství na českém časopiseckém trhu z pohledu počtu čtenářů, které svými tituly osloví.  Mezi nimi jsou lifestylové časopisy jako Rytmus života či Pestrý svět, motoristické magazíny jako Top Gear či Speed a další mediální tituly

Pokračuje tak trend, kdy z tuzemského mediálního trhu odcházejí zahraniční vlastníci a jimi vlastněná média přecházejí do rukou českých byznysmenů. Německá vydavatelská skupina Bauer se dohodla na prodeji svých mediálních titulů  v České republice a na Slovensku společnosti Mafra.  Tento mediální dům je spravován svěřenskými fondy premiéra Andreje Babiše, podle organizace Transparency International ale  Andrej Babiš koncern Agrofert (včetně Mafry) ovládá dál, a porušuje tak zákon o střetu zájmů. 

Mediální dům Mafra ovládá nyní na mediálním trhu 14,8 %. Vlastní velké rozhlasové stanice (Impuls, RockZone),  televizi Óčko, zpravodajský web iDNES.cz nebo tištěné deníky (MF DNES, Lidové noviny). Na časopickém trhu však neměl dosud  silnou pozici (vlastní pouze časopis Téma nebo týdeník 5plus2). Bauer Media má na trhu podíl 13, 5 % a zaměřuje se zejména na časopisy v mnoha různých segmentech: pro ženy, společenských, příběhových, programových, lifestylových, zájmových, motoristických i dětských. V roce 2017 vydavatelství Bauer Media prodalo 49 milionů výtisků, které si celkem přečetlo 3,4 milionu čtenářů. Prohlédněte si, jaké všechny mediální tituly pod toto vydavatelství spadají. 

Transakci, jejíž cena není známá, musí ještě schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Pokud se to stane, Mafra získá největší podíl na mediálním trhu a podstatně zvýší svůj zásah - dostane se k  novým cílovým skupinám čtenářů, k nimž dosud neměla přímý přístup. 

 

Přečtěte si více informací v článku na zpravodajském webu o médiích a marketingu MediaGuru.