Sociální sítě

Nová, respektive digitální média jsou fenoménem 21. století. Představují oblast, ve které se mladí lidé i děti denně pohybují a kterou z pozice svého věku přirozeně ovládají. Využívají je ke komunikaci, získávání i sdílení informací nebo prostě jen k zábavě. Uvědomují si ale rizika, která s sebou online svět přináší? Co je kyberšikana? Může se prolnout i do běžného života? A jak jí lze čelit? Najděte si se žáky čas na lekce k této problematice a pomozte jim využívat nová média efektivně a především bezpečně.

#FollowMe

2018 / 50 min. / titulky

Na Instagramu vzniká obrovské množství falešných profilů a internetoví roboti vyrábí nové followery pro ty, kteří si chtějí připadat úspěšnější. Reportér Nicolas odhaluje, jak byznys s falešnými účty funguje.

Asociální síť

2012 / 58 min. / titulky

Moderátor BBC Richard Bacon jde po stopách kyberšikany, a zjišťuje, že motivací tzv. „trollů“ je často pouze bezohledná zábava

Bezpečnostní prohlídka

2017 / 1 min. / titulky

Ve vtipném spotu skenují prarodiče vlastní děti a vnoučata, kteří právě přišli na večeři, jako při letištní kontrole s cílem zabavit jim mobily.

Děti online (Nikola a Anna)

2017 / 14 min.

„Pošli mi nějakou fotečku ve spodním prádle.“ Dívky po vyzvání intimní snímky zaslaly. Příjemce je jimi pak začal vydírat.

Děti online (Zachy)

2017 / 17 min.

Většina dnešních dětí dokáže ovládat počítač či mobilní telefon dříve, než se naučí zavazovat si tkaničky nebo jezdit na kole. Po celém světě vyrůstají nové generace dětí, které tráví výrazně více času ve virtuálním světě než hraním si na hřišti.

Holka z Instagramu

2016 / 18 min. / titulky

Patnáctiletou Annegiene baví fotit a snímky upravovat v mobilní aplikaci. Její instagramový účet sleduje více než 900 tisíc lidí. Jak ji to ovlivňuje?

Kdo trolí Ameriku

2018 / 12 min. / titulky

Věděli manažeři provozující nejmocnější sociální síť světa o tom, že její platformu využívají podvodníci k ovlivnění americké prezidentské kampaně?

Nenávist na internetu

2013 / 1 min. / titulky

Vegetariánka odmítne omylem přinesený steak a sklidí za to vulgární nadávky. Na veřejnosti je to nepřípustné, na internetu je to ale naopak.

Proč a jak klikáme

2016 / 47 min. / titulky

Snaží se internetoví giganti maximalizovat své zisky podprahovým ovlivňováním našich rozhodnutí a získáváním si naší pozornosti na co možná nejdelší dobu? Jak je přimět k odpovědnosti a technologie vrátit do stavu, kdy v první řadě slouží svým uživatelům?

Ve skutečném životě

2017 / 2 min. / titulky

Spot ukazuje, jak online anonymní hlášky působí na lidi v realitě. Neměla by pravidla slušného chování platit stejně na internetu, jako ve skutečném životě?

Večeře bez mobilu

2017 / 1 min. / titulky

Humorný spot glosuje to, jak nám mobily kradou pozornost: místo naslouchání vlastním dětem, řešíme i během společného stolování pracovní emaily.