Metodická koncepce – 5 klíčových otázek

Svět médií a internetu se překotně vyvíjí. Důsledkem je stále větší množství mediálních sdělení, se kterými se dennodenně setkáváme. Jak ale posoudit jejich důvěryhodnost?

Metodická koncepce pět klíčových otázek (a doplňujících podotázek) rozvíjí schopnost nahlížet na mediální sdělení kriticky. Je to velmi jednoduchý nástroj, který se dá použít na textová i audiovizuální sdělení a ani za několik let nepřestane být aktuálním.

Všechny otázky jsou dostupné v tabulce ke stažení. Dále doporučujeme podívat se na příklady analýzy mediálních sdělení podle 5 klíčových otázek a na metodickou nástěnku Všech pět (otázek) pohromadě.

Kovyho mediální ring

Z metodické koncepce 5 klíčových otázek vychází i pětidílný pořad Kovyho mediální ring. Průvodce pořadem, youtuber Kovy, se ptá (KDO?, CO?, KOMU?, JAK? a PROČ?) a přináší divákům praktické tipy, jak se zorientovat v komplikovaném světě médií.


 

 

Všech pět (otázek) pohromadě