Publikace Mediální vzdělávání na středních odborných školách a učilištích: Výukový plán a příklady dobré praxe

Komu je publikace určena?

Publikace je určena především vyučujícím na středních odborných školách a učilištích, kteří chtějí rozvíjet mediální gramotnost svých žáků a přemýšlejí, jak celé téma uchopit. Inspiraci a prakticky využitelné materiály v ní najdou ale i ti z vás, kdo vyučují na gymnáziích nebo v nejvyšších ročnících základní školy. 

 

Co v publikaci naleznete?

 

  • Vymezení pojmů mediální vzdělávání, mediální výchova a mediální gramotnost

  • Tipy, jak překonat překážky, s nimiž se vyučující při mediálním vzděláváním nejčastěji potýkají

  • Úvod do práce s audiovizuálními lekcemi

  • Doporučený výukový plán zahrnující 5 tematických oblastí: sociální sítě a internet, analýza mediálních sdělení podle metodické koncepce 5 klíčových otázek, zpravodajství, nenávistné projevy a mediální manipulace

  • Postřehy a zkušenosti z praxe vyučujících středních odborných škol

  • Tipy na organizaci projektového Dne mediální gramotnosti

 

 

 

 

Stáhněte si publikaci v PDF

 

 

Publikaci si můžete objednat v tištěné podobě zdarma v našem e-shopu.

 

 


Související materiály 

Tipy pro vedení škol

Jste v pozici vedení školy? Nebo chcete tomu Vašemu zaslat tipy, jak mohou mediální vzdělávání podpořit? Podívejte se na těchto 5 doporučení, které jsme připravili

Strategie, jak začlenit mediální vzdělávání do výuky na SOŠ a SOU

Ne jen vyučující a vedení škol ovlivňuje podobu mediálního vzdělávání.  Co můžou na jeho podporu učinit státní instituce, univerzity či rodiče žáků? Přečtěte si krátký dokument s názvem Strategie, jak začlenit mediální vzdělávání do výuky na středních školách a učilištích.

 

 

 

               Chci odebírat Bulletin