Česká mediální krajina

Mediálně gramotní lidí by se měli orientovat v mediálním prostředí, z něhož čerpají informace. Z výzkumů však vyplývá, že poměrně hodně lidí nemá povědomí o rozdílech mezi soukromými a veřejnoprávními médii, o míře regulace jednotlivých médií nebo o tom, kdo vlastní soukromá média. Tato rubrika Bulletinu Vám v orientaci v komplikovaném světě médií pomůže. 

1.díl: Úvod do světa médií

Cílem prvního dílu rubriky je obecné zmapování české mediální krajiny. Seznámíme se s tím, jaké druhy médií existují, jaké cíle média nejčastěji sledují, kdo vlastní česká soukromá média a která média jsou nejsledovanější. 

Více informací

2. díl: Média před rokem 1989 a po něm

Jak fungovala média za komunismu? Jakou roli hrála během sametové revoluce? Jak se mediální scéna po listopadu 1989 proměnila? Přečtěte si druhý díl nové rubriky.

Více informací

3. díl: Média veřejné služby

Co jsou média veřejné služby?  V čem se liší od těch soukromých? Jaká pravidla musí dodržovat? Jakou hrají roli ve společnosti? Seznamte žáky s jejich fungováním.

Více informací

4. díl: Soukromá média

Jaké existují v ČR největší mediální domy? Kdo je vlastní? Jaká média do nich patří? Těmto tématům se věnuje 4. díl rubriky Česká mediální krajina.

Více informací

5. díl: Média žáků základních škol

Kolik času tráví děti na internetu? Jakým aktivitám se na něm denně věnují? Jaké sociální sítě nejčastěji využívají? Co je TikTok? V článku shrnujeme data z aktuálních výzkumů a popisujeme dětmi nejčastěji využívaní sociální sítě.

Více informací
Mé oblíbené filmy

Mějte své oblíbené filmy rychle po ruce

Novinkou na webu je „symbol srdíčka", který se objeví na Vašem profilu po přihlášení. Jde o funkci ukládání oblíbených lekcí ve vašem profilu. Případně si můžete dávat na seznam filmy, které chcete zhlédnout později.