Týdny mediálního vzdělávání 2018

Motto ročníku 2018 O pravdu? připomínalo důležitost rozpoznání pravdivých a důvěryhodných informací v době, kdy se na sociálních sítích rychle šíří značné množství nepravdivých zpráv.

TMV 2018 v číslech:

  • Zapojilo se 153 škol, z toho 20 % pražských a 80 % mimopražských.
  • Proběhlo 125 diskuzí s 54 novináři a mediálními odborníky. 
  • Uskutečnilo se 40 seminářů. 
  • Spolupracovalo 12 organizací. 
  • Žáci vykonali 11 návštěv v partnerských redakcích.
  • Ze zapojených škol tvořily 34,5 % ZŠ, 33 % gymnázia a 32,5 % SOŠ a SOU.
  • Celkem 85 % škol uspořádalo debatu s novinářem a 15 % seminář se spolupracující organizací.
  • Přibližně 88 % škol promítlo žákům dokumentární film z naší nabídky.
  • Celých 100 % přihlášených škol by se dle zpětné vazby do projektu zapojilo znovu.
  • Přibližně 7 650 žáků se dozvědělo více o světě médií. 

Druhý ročník Týdnů mediálního vzdělávání zahájila 21. května 2018 panelová diskuze s novináři na téma (Ne)věříme médiím...

Diskutovali Erik Tabery (Respekt), Jiří Hošek (Seznam Zprávy), Petr Šabata (Český rozhlas) a Nora Fridrichová (Česká televize). Debatu moderoval Adam Široký, finalista soutěže Hledá se LEADr. z roku 2016. 
Debata byla vysílána na portálu seznamzpravy.cz

 

Jaké materiály školy obdržely

Školám jsme zasílali balíček následujících materiálů: 

DVD s filmy

Mimořádná zpráva (Tomáš Bojar, Česká republika, 2018, 32 min.) Film v rámci jednoho dne zblízka sleduje práci novinářů ve zpravodajských redakcích České televize a Hospodářských novin. 

 

Co dokáže lež (Tomáš Kudrna, Česká republika, Francie, 2016, 27 min.) Film analyzuje podobu informační války a vliv dezinformací v ČR. 

Sada "opravdických" plakátů

Sada hravou formou nabízí vhled do devíti různých mediálních témat, od ověřování zdrojů po nenávistné projevy na internetu. 

Publikace O Pravdu?

Tištěná příručka O pravdu? určená vyučujícím obsahuje doprovodné texty k plakátům, tipy na aktivity do školní výuky, přehled materiálů a AV lekcí k mediálnímu vzdělávání a představení metodické koncepce „5 klíčových otázek“.

 

Kdo se účastnil ročníku 2018

Na debaty po celé republice vyjelo 54 novinářů a mediálních odborníků, kteří s žáky a studenty debatovali o mediálních tématech.

 

Na tomto odkaze pak najdete seznam 12 spolupracujících organizací, které realizovaly své odborné semináře na školách, včetně popisu daných seminářů.

 

V roce 2018 se jako mediální partneři zapojili:
Česká televize, Český rozhlas – Radiožurnál, Český rozhlas Plus, Hlídací pes, Hospodářské noviny, Info.cz, Rádio Svobodná Evropa, Reportér, RESPEKT, Seznam Zprávy
 

 

Závěrečná zpráva Týdnů mediálního vzdělávání 2018 ke stažení.

 

               Chci odebírat Bulletin