Mediální lahůdka

Aktuální témata ze světa médií, která si podle našeho názoru zaslouží pozornost. Události zasazujeme do kontextu a nabízíme tipy do výuky. Jsme přesvědčeni, že i studenti ocení, když se budete v hodinách věnovat aktuálnímu společenskému dění.

Youtubeři a reklama

Téměř polovina velkých českých firem spolupracuje s youtubery na propagaci svých produktů a služeb. Žáci se v aktivitě dostanou do role šéfů marketingu, kteří chystají novou kampaň, do níž chtějí youtubery zapojit. Jak by měli jejich produkt propagovat? 

Více informací

TITULNÍ STRANY NOVIN

Získáváme z různých médií stejné informace? Jaké zprávy jednotlivá média považují za nejdůležitější? U novin je to zpravidla snadněji pozorovatelné než u zpravodajských webů, proto jsme připravili aktivitu, v níž žáci porovnávají titulní stránky českých celostátních deníků.

Více informací

Analýza vyváženosti ČT a ČRo vzbuzuje kritiku

V prosinci se začaly objevovat články o tom, že Česká televize a Český rozhlas před krajskými a senátními volbami neinformovaly objektivně a stranily TOP 09. Opírají se o analýzu Centra pro mediální studia. Ta je však v mnoha směrech problematická

Více informací

Kolik nenávisti dokáže vyvolat fotka s prvňáčky?

Teplický deník publikuje každý týden tablo s dětmi, které začaly chodit do první třídy. Jedna z těchto fotografií, která se objevila začátkem listopadu, vyvolala velké množství nenávistných komentářů. Důvod? Na fotografii bylo více dětí, které mají arabské, romské nebo vietnamské rodiče.

Více informací

Nikdo nám nediktuje, o čem smíme psát

Velkou oblibu si v posledních letech získaly weby, které samy sebe označují jako alternativu k mainstreamovým, tradičním médiím. Ta jsou podle jejich názoru poplatná svým vlastníkům a také ekonomickým a politickým zájmům. Údajně zamlčují pravdu a cenzurují informace, které jsou jim nepohodlné. Sebe pak tzv. „alternativní weby“ označují za nezávislé informační zdroje odhalující nepříjemné pravdy.

Více informací

Modrá velryba na obzoru

Těžko hledat někoho, kdo v dubnu či květnu neslyšel o děsivé hře z hlubin internetu, která vede děti a mládež k páchání sebevražd. Je Modrá velryba skutečná, nebo je to hoax, tedy poplašná zpráva, která se šíří a živí právě tím, jak vyděšení rodiče a instituce bijí na poplach? Dnes už odpověď známe.

Více informací

Oblíbená Adriana

Tento měsíc nás zaujal příběh o atraktivní dívce Adrianě a jejím facebookovém profilu. Krásných slečen je na Facebooku mnoho, Adriana je ale něčím výjimečná. V reálném životě totiž neexistuje. Její profil vytvořil muž, který provozuje dezinformační weby. Proč se uchýlil k psaní příspěvků pod falešnou identitou?

Více informací