Inspirujte se

Podívejte se, co se osvědčilo vašim kolegům při výuce témat mediálního vzdělávání. Jaké materiály a metody používáte vy? Napište nám na mailovou adresu katerina.safarova@jsns.cz.

Žáci v Ostravě zakládali zpravodajské weby

V říjnovém bulletinu jsme doporučovali aktivitu, v níž studenti vytvářejí vlastní zpravodajské servery. Podívejte se, jaké zprávy by umístili online žáci druhého ročníku ostravského Gymnázia Hello. 

"Aktivita žáky moc bavila. Měli ale trochu zkreslené představy o financování takového projektu," uvedla vyučující Gabriela Juránková. 

Více informací

Žáci v roli novinářů

Veronika Raubicová - Střední škola designu a umění, knižní kultury a ekonomiky Náhorní, Praha 

"Ráda bych se podělila o tip na aktivitu, ve které žáci hrají následující role: účastník události, svědek události, novinář, TV reportér, čtenář a divák. Žáci sledují, jak novinář a televizní reportér získávají a zpracovávají informace a zamýšlejí se také nad tím, jak mohou příjemci vnímat jimi vytvořená mediální sdělení. Cílem aktivity je, aby si žáci uvědomovali, že při zpracování informací může dojít ke zkreslením." 

Více informací

Do moderní historie patří i téma hybridní války

Jitka Kodrová – Gymnázium profesora Jana Patočky, Praha

"K mediálnímu vzdělávání používám často materiály Jednoho světa na školách – nejen při výuce v hodinách českého jazyka, ale také při probírání témat z moderní historie v semináři. K vysvětlení současné ruské vojenské doktríny z roku 2014 a hybridní války pouštím studentům film Krym, návrat do vlasti, kde je možné vidět jak práci s informacemi v průběhu operace záboru Krymského poloostrova, tak i změnu rétoriky s odstupem jednoho roku, obojí z úst Vladimíra Putina.

Více informací

Politici a cesta na pohřeb Nelsona Mandely

Jan Beránek - Gymnázium Evolution Jižní Město, Praha 

"Nabízím tip na aktivitu, která je pro studenty vděčná díky zábavnosti (či skandálnosti) mediálního sdělení, se kterým pracuje, zároveň ale vybízí k zamyšlení nad politickou kulturou, a především nad otázkou hranice mezi soukromým a veřejným prostorem v době všudypřítomných nahrávacích zařízení, kdy se cokoliv může okamžitě objevit na internetu…"

Více informací