Asociální síť

2012 / 58 min. / titulky

Moderátor BBC Richard Bacon jde po stopách kyberšikany, a zjišťuje, že motivací tzv. „trollů“ je často pouze bezohledná zábava

Barmský VJ

2008 / 55 min. / titulky

Barmský aktivista vystupující jako Joshua tvoří spolu s dalšími novináři skupinu Democratic Voice of Burma

Běda tomu, skrze něhož přichází pohoršení

1950 / 12 min.

Krátký snímek z roku 1950 o tzv. Číhošťském zázraku je ukázkou toho, jakým způsobem fungovala propaganda komunistického režimu.

Co dokáže lež

2016 / 27 min.

Film analyzuje podobu informační války a vliv dezinformací v České republice. Kdo stojí za nepravdivými zprávami, které se šíří na sociálních sítích a konspiračních webech?

Děti online (Zachy)

2017 / 17 min.

Většina dnešních dětí dokáže ovládat počítač či mobilní telefon dříve, než se naučí zavazovat si tkaničky nebo jezdit na kole. Po celém světě vyrůstají nové generace dětí, které tráví výrazně více času ve virtuálním světě než hraním si na hřišti.

Gabrielova reportáž z mistrovství světa ve fotbale

2014 / 17 min.

Gabrielovi se nelíbí chování FIFA v jeho komunitě. Chce zabránit zbourání domů a ovlivnit, jak mistrovství zasáhne místo, kde bydlí

Holka z Instagramu

2016 / 18 min. / titulky

Patnáctiletou Annegiene baví fotit a snímky upravovat v mobilní aplikaci. Její instagramový účet sleduje více než 900 tisíc lidí. Jak ji to ovlivňuje?

Kovyho mediální ring – 1. díl: KDO?

2019 / 6 min.

Média na nás chrlí denně nejrůznější sdělení. Kovy nechce být manipulován, a proto pátrá po tom, KDO je vytváří a KDO má kontrolu nad jejich šířením.

Kovyho mediální ring – 2. díl: CO?

2019 / 7 min.

Ananas na pizzu nepatří. Fakt, nebo názor? Zpráva, nebo reklama? Youtuber Kovy prochází různá mediální sdělení a přemýšlí, CO jsou vlastně zač a CO je jejich obsahem.

Kovyho mediální ring – 3. díl: KOMU?

2019 / 5 min.

Kovy pátrá po tom, KOMU jsou jednotlivá mediální sdělení určena, kdo je jejich hlavní cílovou skupinou. Přitom mu dochází, že je v zajetí své sociální bubliny, a přemýšlí, jak z ní uniknout.

Kovyho mediální ring – 4. díl: JAK?

2019 / 5 min.

ŠOK! Po zhlédnutí videí s youtuberem Kovym zůstanete připoutáni k obrazovce. Zavádějící titulky jako tento usilují o získání naší pozornosti. Kovy se ptá: A co reklamy? JAK se nás snaží zaujmout?

Kovyho mediální ring – 5. díl: PROČ?

2019 / 7 min.

Informovat, pobavit, ovlivnit, získat peníze nebo moc… to, jsou nejčastější motivace, PROČ vznikají mediální sdělení. Někdy se jich spojuje více dohromady – například u předvolebních billboardů.

Krym, návrat do vlasti

2015 / 10 min. / titulky

Ukázka z pečlivě inscenovaného snímku s kýčovitě vlasteneckou atmosférou nabízí ruskou interpretaci průběhu událostí, které vedly k anexi Krymu.

Kyberdžihád

2016 / 48 min. / titulky

Tisíce mladých lidí po celém světě podléhají propagandě džihádistů, se kterou se setkávají nejčastěji na internetu. Dokument přibližuje strategii tzv. Islámského státu.

Masterplan

2016 / 52 min. / titulky

Dokument přibližuje důmyslné metody, jakými Rusko prosazuje své mocenské cíle v pobaltských republikách. Podobně postupuje i v dalších zemích.

Mimořádná zpráva

2018 / 32 min.

Český vrcholný politik se chystá za zavřenými dveřmi učinit zásadní oznámení. Jak se novináři na tuto událost připravují a jaký výsledný mediální produkt z ní vzejde?

Mistr propagandy

1992 / 51 min. / titulky

Film představuje nacistického ministra propagandy Josefa Goebbelse. Dobové záběry zachycují počátek jeho politické kariéry.

Nenávist na internetu

2013 / 1 min. / titulky

Vegetariánka odmítne omylem přinesený steak a sklidí za to vulgární nadávky. Na veřejnosti je to nepřípustné, na internetu je to ale naopak.

Nic než lži

2017 / 26 min. / titulky

V poslední době se zejména na sociálních sítích objevuje mnoho lží, polopravd a konspiračních teorií. Nový dokumentární film Nic než lži připomíná existenci smyšlených zpráv  již od druhé světové války.

Plážová bouře jako žádná jiná

2005 / 25 min. / titulky

Pláž Carcavelos, mnoho lidí se sluní a koupe. Zmatek. To jsou jediné jasné údaje, které se týkají onoho zločinu. Stal se ale vůbec?

Po čem holky touží

2001 / 33 min.

Co si myslí jedenáct mladých slečen z různých společenských vrstev o médiích a o způsobu, jakým ovlivňují jejich život?

Proč zabili své sousedy

1998 / 49 min. / titulky

V roce 1994 bylo ve Rwandě zavražděno 800 tisíc Tutsiů, příslušníků zdejší etnické menšiny. Nástrojem genocidy se stal rozhlas

Rádio Kobání

2016 / 69 min. / titulky

Mladá kurdská reportérka založila rádiovou stanici v sutinách svého rodného syrského města. Rádio Kobání se stalo nejen zdrojem informací, ale i energie a pocitu stability v obdobích války i klidu.

Ruská propaganda v Česku

2015 / 6 min.

Novinář Ondřej Soukup se věnuje Rusku a zemím bývalého SSSR. Jak velký zájem má Rusko na ovlivňování veřejného mínění v ČR?

Rusko-ukrajinská informační válka

2015 / 7 min. / titulky

Reportáž o podobách propagandy v rusko-ukrajinském konfliktu. Ruská vláda investuje do propagandy stamiliony dolarů.

Show!

2013 / 68 min.

5Angels je hudební skupina složená z pěti náctiletých dívek. Plní si svůj sen nebo se stávají pouhým produktem showbyznysu?

Svět podle Russia Today

2015 / 40 min.

V roce 2005 zahájila svou činnost TV stanice Russia Today. Jejím proklamovaným cílem bylo ukázat divákům na celém světě ruský pohled.

U nás pomáhali taky

2015 / 6 min.

Krátký střihový dokument vychází z autentických záběrů okupace Československa v roce 1968. V závěru připomíná anexi Krymu.

Ve skutečném životě

2017 / 2 min. / titulky

Spot ukazuje, jak online anonymní hlášky působí na lidi v realitě. Neměla by pravidla slušného chování platit stejně na internetu, jako ve skutečném životě?